söndag 25 juli 2010

Länge sen....


Skriver inte så mycket i bloggen längre, vet faktiskt inte varför, vill vara den aktiva, men vad ska jag skriva ? att jag jobbar 6 dagar i veckan och trivs som fan på jobbet, men att det är väldigt segt att komma hem och inte ha någon fritid, eller inte orkar att ha någon...

Jaja, just nu så går jag och jobbar i hoppet om att jag får tjänsten som nu är ledig på Lindex inne i stan, den tjänsten som jag just nu sommarjobbar som... så hoppar fram till tusen!
det är det som skulle få mitt liv till en kickstart, jag kan ansöka om en lägenhet(för letat lägenhet har jag gjort nu i några år) ahah, början av mitt egna liv börjar och jag kan få ordning på livet.. så känner jag just nu.

för nu går man bara hemma och orkar inte göra någonting, man orkar knappt städa fint på sitt rum, bara för att man känner att det inte är där man ska leva, utan man ska "snart" få ett eget..
så för stunden är jag väldigt lat, måste jag erkänna!

Men idag har jag iaf varit lite duktig, har varit nere vid båten och tömt den, eller rättare sagt, simon erbjöd sig tömma, för jag hade för hala skor, hade säkert åkt i plurret ^^
sen har jag slängt i en maskin tvätt, tagit ner tvätten som hängt på sträcket, och sedan strykt, även diskat en hel del den här helgen, eftersom man ska ta hand om huset nu, när familjen är på Gotland. så diskmaskinen ska ju alltid tömmas med;D

De fick ju inget perfekt väder där borta, hört att de åskar en hel del där..
inte kul, här är det ju "bara" regn..

Men har haft sällskap utav Simon och Linn den här helgen, vilket har varit kanon, vi har grillat och myst! så himla fint att ha bra vänner!

Nu ska jag gå och pula lite till med huset, puss på er och ska försöka fortsätta blogga nu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar